
Відбулось 5 засідання Стратегічного комітету із розробки стратегії розвитку
17 бер. 2025 р.
17 березня відбулося 5 засідання Стратегічного комітету із розробки стратегії розвитку Рівненської міської територіальної громади на період до 2028 року.
Під час засідання члени комітету розглянули 35 питань, що потребували ухвалення колективного рішення. Переважна більшість із них стосувалася проєкту плану заходів: визначення формулювання, виконавців, термінів реалізації.
Також на засіданні ухвалено рішення про оприлюднення проєкту документа для ознайомлення жителів Рівненської громади та збору коментарів і пропозицій. Задля цього буде використано інструмент публічних консультацій за допомогою платформи E-DEM.ua. Наступним кроком стане винесення проєкту документа на розгляд депутатів Рівненської міської ради під час засідань постійних комісій, а затим - на черговій сесії.
Нагадаємо, що процес оновлення стратегії розвитку Рівненської міської територіальної громади розпочався 8 квітня 2024 року. Експертну підтримку надано Проєктом Ради Європи «Зміцнення стійкості демократичних процесів через громадську участь під час війни та в післявоєнний період».
28 березня 2025 року Рівненська обласна рада ухвалила рішення (№ 1069) про внесення змін до Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2027 року. Згідно зі статтею 16 п. 2 Закону України "Про засади державної регіональної політики" сільські, селищні, міські ради "затверджують протягом дванадцяти місяців з дня затвердження відповідної регіональної стратегії розвитку на відповідний період стратегії розвитку територіальних громад [...]".
Окрім вимог національного законодавства, потреба в оновленні стратегічного документа Рівненської громади викликана його не актуальністю з початком повномасштабної війни з боку рф. Окрім цього у червні 2022 року Україна набула статус країни-кандидата для вступу до ЄС і відповідно мають бути синхронізовані процеси стратегічного планування за європейськими принципами, в основі яких семирічний цикл планування.
Актуальні стратегічні документи дозволяють громадам залучати фінансування для реалізації проєктів із державного бюджету, різноманітних європейських та світових фондів, кредитних установ, донорських організацій. Також треба відмітити, що згідно зі статтею 22 згаданого вище закону державна підтримка регіонального розвитку ґрунтується, зокрема, на принципі "відповідності Державній стратегії регіонального розвитку України та відповідній регіональній стратегії розвитку, а також плану заходів з її реалізації".